Wie heeft er gelijk?

Heb een discussie met een kameraad,
Ik vraag Zaterdag avond om af te spreken waarop hij verteld dat hij gaat feesten.
Ik vertel hem dat ik niet mee zal gaan.
Hij komt met het voorstel om maandag af te spreken.
Ik vertel hem dat ik dit ga bekijken.
Ondertussen zijn we maandag en ik heb hem nog niets laten weten.
Ik krijg een boos bericht van hem dat hij dit niet kunnen vindt , hij zit heel de dag op mij te wachten en maakt geen andere plannen.
Ik begrijp dat in onwetendheid leven niet leuk is maar ik heb hem nooit gezegd dat ik kan of dat ik kom.
Ik heb hem niets laten weten wat ik begrijp dat niet leuk is maar niets laten weten is zeker niet zeggen dat je komt.
Situatie anders geformuleerd: Ik stuur een bedrijf om een afspraak te maken om 8u, ik krijg hier nooit antwoord op, awel als ik dan alsnog sta te wachten aan een gesloten deur voor mijn afspraak ben ik degene in fout. Niet het bedrijf.
Wie heeft hier gelijk?

4 weken geleden
2.7K
TurfGraver
4 weken geleden
Denk dat hij boos is dat hij geen ander plannen maakt voor die maandag in afwachting op jou reactie.
Die dus niet komt.
tinus1969
4 weken geleden
Communiceren is lastig; en wat je vertelt is een schoolvoorbeeld van slechte communicatie.
TurfGraver
4 weken geleden
"Situatie anders geformuleerd: Ik stuur een bedrijf om een afspraak te maken om 8u, ik krijg hier nooit antwoord op, awel als ik dan alsnog sta te wachten aan een gesloten deur voor mijn afspraak ben ik degene in fout. Niet het bedrijf."
Ben je dan niet boos dat er geen antwoord op komt?
Duivendrop
4 weken geleden
neen ik maak ergens anders een afspraak of spreek met anders vrienden af aangezien er geen antwoord komt
Duivendrop
4 weken geleden
het punt is dat je dus niet alsnog naar u afspraak gaat als jhe niet weet dat je binnen moogt
Pieterke
4 weken geleden
@Duivendrop: Jij geeft aan dat je er nog even over moet nadenken. Dan is het aan jou om te laten weten of je wel of niet met hem af wil spreken. Dat voorkomt dat je vriend voor niets zit te wachten omdat hij geen andere afspraken heeft gemaakt. Bied nu je excuus aan en doe het een volgende keer (en ook bij anderen) anders.
Duivendrop
4 weken geleden
Ik geef toe dat ik dit volledig had kunnen vermijden.
Ik kan gewoon niet toegeven dat niets zeggen gelijk is aan " ik kom "
Hij had nooit moeten blijven wachten , je spreekt gewoon met iemand anders af. krijg je daarna toch nog antwoord is dat gewoon pech voor die persoon , had die persoon maar eerder iets moeten laten weten.
Ritsuka
4 weken geleden
Het is wel zo netjes om voor die maandag te laten weten of je nu wel of niet wat wilt doen, je vriend heeft wel die dag vrijgehouden
TurfGraver
4 weken geleden
"je spreekt gewoon met iemand anders af. krijg je daarna toch nog antwoord is dat gewoon pech voor die persoon , had die persoon maar eerder iets moeten laten weten."
Ergens bekruipt mij het gevoel dat jij hier dan weer moeite mee zou hebben.
Iets van: "Ik zou toch laten weten? Nou doe ik dat en spreek jij wat anders af."
Geef gewoon toe dat het niet netjes was van jou om niets van je te laten horen. Want dat was het.
Pieterke
4 weken geleden
@Duivendrop: Het lijkt erop dat je gewoon je ongelijk niet wilt/kunt erkennen. Als je dit niet wilt veranderen dan zul je daar je hele leven tegenaan blijven lopen en conflicten met anderen krijgen.
Als je nu je verontschuldigingen niet aan je vriend aanbiedt dan loop je kans hem als vriend kwijt te raken. Is dat wat je wil?
Ikhebgeenidee
4 weken geleden
Je eerdere vraag over hetzelfde is verwijderd? Of zelf weggehaald? Als je de vraag stelt wie er gelijk heeft: je kameraad. Jij zou wat laten weten. Dat heb je niet gedaan. Jouw fout.
meneeraartNL
3 weken geleden
Belangrijkste vraag is volgens mij: Wil je hier je vriendschap voor op het spel zetten?
Het heeft denk ik weinig zin je gelijk te halen, maar meer zin te zorgen dat je in de toekomst allebei beter communiceert.

Geef als eerste antwoord