Eigenlijk heel simpel naast stimulerende subsidies heeft Duitsland het wettelijk vastgelegd. Een tweede is dat Duitsland in staat is een overproductie te genereren. En uiteindelijk haalt bijna iedereen liever de producten uit eigen land. Ik zet hierbij een link naar een website. Persoonlijk vind ik het te populistisch maar brengt je wel tot goede bronnen. Eerlijkheid gebied wel dat Nederland nooit in gelijke mate zou kunnen investering in groene energie zoals Duitsland heeft gedaan (200 miljard). Maar desondanks petje af voor mevrouw Merkel. Echter lijkt haar succes ook schaduw kant te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ditklopt helemaal niet er is nog nooit zoveel bruinkool verstookt als in het laatste jaar voor stroomproduktie ,die hele groene energiewaanzin is alleen maar een marketingstrategie om maar zoveel mogelijk stroom voor veel geld te verkopen terwijl de produktiekosten niet hoger zijn
Duitsland stimuleert een snelle energietransitie. De Energiewende. Windmolens en zonnepanelen worden dik gesubsidieerd, en de kosten daarvan komen te liggen bij de particuliere eindgebruiker. De zware industrie krijgt korting op energie, om wereldwijd te kunnen blijven concurreren. De enige manier om niet heel veel extra toeslagen en belastingen te hoeven betalen, is zelf je dak vol te laten leggen met zonnepanelen. In plaats van extra heffingen betalen, ontváng je dan juist subsidie. Dat is de reden waarom veel mensen in Duistland kiezen groene stroom op te wekken.